Reklamace

REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO PRODEJ PEVNÝCH PALIV

1. Uplatňování reklamace na vadné zakoupené zboží

Vyskytne-li se vada u zakoupeného zboží, má kupující právo tuto vadu reklamovat u prodávajícího. Kupující je povinen uvést, v čem vada spočívá a čeho se reklamací domáhá. Při uplatnění reklamace předloží kupující doklad o nákupu zboží a odpovědný pracovník pořídí o reklamaci zápis.

2.Reklamace váhového množství paliva

Reklamace musí být kupujícím uplatněna ihned po převzetí paliva. Pokud se kontrolním převážením zjistí neoprávněnost reklamace, uhradí kupující prodávajícímu náklady spojené s kontrolním převážením dodávky.

3.Reklamace na optické vady

Jakost dodávek je určena parametry jednotlivých druhů paliv, které jsou uvedeny v katalogu výrobce tuhých paliv. Kupující po převzetí dodávky neodkladně oznámí prodávajícímu zjištěné vady jakosti a to u optických vad do 10 pracovních dnů od převzetí dodávky. (Optickými vadami se rozumí vyšší obsah podsítného v dodávce paliva). Podmínkou je, aby kupující reklamoval celou dodávku paliva z důvodu objektivního zjištění dané skutečnosti. Je nepřípustné, aby kupující reklamoval vyšší obsah podsítného v době, kdy má již téměř veškeré palivo spálené. Oprávněnost této reklamace se zjišťuje mechanickým přetříděním celé dodávky paliva.

4.Reklamace na skryté vady

Skryté vady je možno reklamovat ve lhůtě do 6 ti měsíců, nedošlo-li k podstatné změně dodaného paliva vinou kupujícího. Skrytými vadami se rozumí, že dodané palivo obsahuje nepřípustné procento nespalitelných zbytků nebo má nižší výhřevnost než je uvedeno v katalogu výrobce, event. dehtuje. Tyto skryté vady, které nemohly být zjištěny při přejímce paliva, se prokazují laboratorním rozborem vzorku odebraného z reklamované dodávky.

5.Postup reklamace na optické a skryté vady

Kupující je povinen umožnit prodávajícímu odběr kontrolního vzorku paliva. Odběr vzorku reklamovaného uhlí lze uskutečnit pouze za přítomnosti obou zúčastněných stran, tj. kupujícího a prodávajícího. Tyto vady se prokazují laboratorním rozborem Výzkumného ústavu pro hnědé uhlí a.s., Budovatelů 2830, Most 434 37, na náklady kupujícího. Lhůta na vyřízení je 30 dní. Pokud bude reklamace oprávněná, bude mu poskytnuta náhrada vynaložených nákladů na tento rozbor.

6. Vyřízení reklamace

O oprávněnosti reklamace rozhoduje vedoucí provozovny nebo jiný pověřený pracovník na základě výsledků z akreditované laboratoře. V případě jakostních reklamací u zjevných vad dodaného paliva nejpozději do 5 dnů od uplatnění reklamace. V případě skrytých jakostních vad do 7 dnů po obdržení výsledků rozboru odebraného vzorku. O vyřízení reklamace se sepíše zápis, kde se uvede i způsob náhrady oprávněné reklamace.

Odpovědnost prodávajícího za vady uhlí se řídí zák. č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník v platném znění. Platí pro prodejnu pevných paliv Uhelné sklady Josef Urban Lubomír Diringer, Benešov nad Ploučnicí.

Uhelné sklady

Benešov nad Ploučnicí

Českolipská 224

psč 407 22

ZAVOLEJTE NÁM

+420 604 812 833

NAPIŠTE NÁM

uhliurbandiringer@seznam.cz

Otevírací doba

PONDĚLÍ - PÁTEK

7:00 - 15:30

SOBOTA

8:00 - 12:00

NEDĚLE

Zavřeno

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky